اخبار روز فناوری ایران تصورش را هم نکنید که نوع ایدهی استارت آپ برای راهاندازی کسب و کار چه ارزشی دارد اگر ایدهی شما مناسب نباشد پس چی استارت آپ چیست ؟
استارت آپ چیست اخبار روز فناوری ایران شاید تصورش را هم نکنید که نوع ایدهی استارت آپ برای راهاندازی کسب و کار چه ارزشی دارد. اگر ایدهی شما مناسب نباشد ، به زودی استارت آپ و کسب و کار شما از رونق میافتد.
ایدهی راهاندازی استارتاپ چیست ؟
ایده های راه اندازی استارت آپ ممکن است از هر جایی جرقه بزنند. که از آن جمله می توان به منابع زیر اشاره کرد
- یک موضوع یا مشکل ناشی از زندگی روزانهی شما
- یک روند در حال گسترش
- یک شکاف در بازار اقلام خاص
- میل به کمک به دیگران به شیوهای خلاقانه
- داشتن مهارت یا تخصصی ویژه
حال فکر می کنید کدامیک بهتر هستند؟
تعدادی از کارآفرین موفق در این خصوص نظراتی داشته اند . همهی آنها بر سر این موضوع توافق دارند که:
اولین مورد یا مشکلی که شما شخصا در طی هر روز تجربه میکنید و بابت آن معضلاتی دارید؛ انگیزهی ایدهآل راهاندازی شرکت شما است.
بهترین ویژگی ایده های کسب و کار چیست ؟
شما باید از میان منابع بالا یک مورد را به عنوان ایده استارتاپ چیست خود انتخاب کنید اما هوشمندانه ترین کار این است موردی را انتخاب کنید که نیاز یا عامل مستاصل کنندهی شخصی خودتان است.
چرا این گزینه بهتر است؟ چون راهاندازی یک شرکت نیازمند گذراندن ساعات طولانی و تمرکز بیاندازه است. هر دوی این موارد در صورتی که هدفی در پی آن داشته باشید، بسیار سادهتر میشوند.
آرون پازر، موسس سرویس مالی شخصی تحت وب Mint.com میگوید:
توصیهی شماره یک من به کارآفرینان این است که شما به حل کردن یک مشکل حقیقی نیاز دارید. من بهدنبال پیدا کردن چنین مشکلاتی در زندگی شخصی خودم بودم.
Mint به این دلیل به وجود آمد که من نتوانستم در مدیریت امور مالی خودم از برنامههای Quicke و Microsoft money استفاده نمایم و همواره با آنها مشکل داشتم. بنابراین این برنامه را برای استفاده شخصی خودم طراحی کردم.
اگر چنین انگیزهای در خود سراغ ندارید ، میل شخصی برای یافتن مفهوم مورد نظر به نفعتان میشود ، دنبال کردن ایدهی استارتاپی خودتان توصیه نمیشود . و دلیل آن طاقت فرسا بودن روزهای ابتدایی راه اندازی یک شرکت می باشد .
شاید به ذهنتان خطور کند که ایدهی اشتباهی را در استارت آپ چیست بهکار گرفته اید . با گذشت ماهها و سالها به همین نتیجه میرسید و در نهایت تصمیم میگیرید که یک شغل سودآور را کنار بگذارید .
(کارآفرینان زیادی در حوزه کسب و کار گفته اند که یافتن راهشان در استارت آپ ها، حداقل سه سال طول کشیده و شاهد دست از کار کشیدن تازه واردان زیادی بودهاند.)
دلیل دیگری نیز برای بهکارگیری چالش شخصی در استارت آپ وجود دارد. و آن این است که احتمال دارد دیگران نیز بدون آگاهی داشتن ، مشکلاتی مشابه شما را تجربه کنند. این اشخاص ، مشتریان شما خواهند بود.
دقیقا درست فکر کرده اید . تقریبا تمام ایده ها ی استارت آپی ممکن است در حال حاضر وجود داشته باشند . اما عامل موفقیت شما ، نحوهی پیادهسازی ، بهکارگیری مفهوم جدید خود و اجرای آن است.
شرکت های میلیارد دلاری بیشماری وجود دارند که بر اساس ایدههایی راهاندازی میشوند که شکل تغییر یافتهی مفهومی از پیش موجود هستند.
اریک پالی، شریک مدیریتی صندوق سرمایهگذاری خطرپذیر Founder Collective میگوید:
هر شرکت باید از نقطهای شروع کند. من به کارآفرینان توصیه میکنم که بیش از ایده های ابتدایی خود روی مشکلاتی تمرکز کنند که درصدد حل آن ها هستند.
موسسان با تفکر عمیق روی فرضیه های اصلی ، در مورد تخصص اصلی خود ، انطباق داده ، دیوارها را خراب کرده ، دوباره انطباق پیدا کرده و در نهایت آن را شکل میدهند ، آن ها دستیابی به این تخصص را در ابتدای کار هرگز در نظر نداشتند .
در واقع ، در اکثر اوقات ایده ی اصلی با گذشت زمان خنده دار یا حداقل بسیار ساده انگارانه نسبت به مدت زمانی بهنظر میرسد که یک استارت اپ برای موفقیت نیاز به گذراندن دارد.
استارت آپ ی که قصد ایجاد آن را دارید به شرکتی که پنج یا ده سال بعد راه میاندازید، شباهتی ندارد. استارت آپ ها و به طور کلی ، کسب و کارها ، به شیوهی مخصوص به خود به حیات و رشد شان ادامه میدهند .
این اتفاق به دلیل پیشرفتهای تکنولوژیکی و تغییر سلیقهی مشتریان رخ میدهد . موفقترین کارآفرینان همیشه با جریان رایج بازار همراه میشوند.
آنها پس از راهاندازی شرکت خود سوالهایی از این دست میپرسند: اوضاع فروش محصول چگونه است؟ فروختن آن آسان است یا سخت؟ این محصول، چه میزان ارزشی را در شرایط کنونی ایجاد میکند؟ آیا درآمدزا است؟
تصمیمگیری برای ایدهی کسب و کاری عالی با شرح گفتههای بالا بهنظر دشوار میرسد به ویژه اگر بدانید که استارت آپ چیست شما همواره نیاز به تغییر و تلاش مستمر دارد .
پایال کاداکیا، موسس استارت آپ تناسب اندام ClassPass او میگوید:
داشتن بینش ، قدرتمند ترین و خاص ترین دارایی در هر شرکتی است . بینش شما در نهایت ، در قلب هر کاری است که برای شرکتتان انجام میدهید حتی اگر این به معنای تنظیم یا تکرار نقشهی راه محصول برای اطمینان از به مقصد رسیدن آن باشد.
مسلماً در ابتدای راه اندازی یک استارت آپ به سختی میخورید باید انگیزه ای بیش از مسائل مالی داشته باشید . اگر اینکار را تنها بهدلیل مسائل مالی انجام میدهید ، بسیار زود آن را رها میکنید یا به وسیله ی اشخاصی که حقیقتا به انجام آن کار اشتیاق دارند از بازار خارج میشوید ، چ.ن آنها انگیزه های بیشتری نصبت به شما دارند .
اگر موضوعات مورد علاقهی خود را نمیشناسید یا نمیدانید کدام یک از آن ها، پتانسیل تبدیل شدن به یک استارت آپ و فرصت کسب و کاری سود آور را دارند، سوالات زیر را از خود بپرسید. پاسخ این سوالات ممکن است در یافتن راه ، کمک کننده باشند.
ایده های استارت آپی را بهتر بشناسیم
- سرگرمیهای شما چه مواردی هستند؟
- مهمترین بخش روز شما به چه موضوعی مربوط میشود؟
- موضوعی که از نوشتن یک مقالهی ۱۰۰۰ کلمهای در مورد آن لذت میبرید ، چیست؟
- انجام چه کاری را دوست دارید؟
- با دستیابی به چه موردی ، احساس افتخار میکنید؟
- آیا جنبه یا وظایف ویژهای وجود دارند که شما انجام دادن آنها را در شغل فعلی خود دوست داشته باشید؟
- چه رویاهایی از زمان کودکی را همچنان جذاب میدانید؟
- اگر تنها یک مورد وجود داشت که دوست داشتید شما را با آن به یاد بیاورند، آن مورد چه بود؟
خال اگر توانسته اید ایده های استارت آپی کسب و کار خود را بهتر بشناسید و برای آن نگرشی پیدا کرده اید . می توانید به خود بگوئید که زمان راه اندازی ایده استارت آپی کسب و کار شما رسیده است .
تیم آموزشی داده پردازی گیلان نوین